- „Amikor ajándékozó kedvünk kerekedik, igyekszünk formát találni annak az összesűrűsödött energiának, amely a „kiszemelt” felé irányul. Megjutalmazzuk őt, aki inspirál minket, míg e láthatatlan körforgás bennünket is egy kis időre a teljesség érzésével ajándékoz meg.”
- „A hagyományos japán csomagolás, a természetes anyagokat részesíti előnyben. Nem csak készen vett anyagokat használnak fel, hanem a csomagolópapírt is gyakran saját kezűleg készítik. Az ajándékátadás közben nincs szükség szavakra, a csomagolásról minden leolvasható. A papír színe, vastagsága, a csomók, a színek vagy a papírrétegek közé helyezett virágok, de még a kibontás módja is utal valamire. Másképp készül a csomagolás ha télen adják vagy nyáron, ha újszülöttnek vagy betegnek, házasságkötéskor, elutazáskor más-más jelentést hordoz. Nyelvezetét szigorú elvek szabályozzák, mégis, ezek a tárgyak személyesek és jellemzőek a készítőre.”
- „A csomagolás azt a világot jelenti, amelyet az általunk elkészített, vagy kiválasztott tárgy köré írunk, költünk. Beleszőjük mindazt az üzenetet, gondolatot, amelyet ki szeretnénk fejezni, át szeretnénk adni az ajándékkal
együtt. A becsomagolt tárgy akaratlanul is jellemzi azt, aki adja, és azt, akinek szól. Ez a miniatűr világ felértékeli a tárgyat, hasonlóan egy régi ereklyetartóhoz.
Amikor ajándékot kapunk, a kiválasztottság érzését éljük meg, ettől válik a tárgy is értékké.”
- „A csomagolás sejtetheti a tárgyat, de mutathat mást, mint amit magában rejt. Az ajándék kibontható egy mozdulattal, vagy éppen lassan, aprólékos „munkával” lehet hozzáférni, ezzel meghosszabbodik a várakozás izgalma.”
- „A csomagolás kommunikáció. Beszéd, amelyet az emberek elszalasztanak kihasználni. Kifejezheti azt, milyen az az ember, akinek az ajándék szól.
Mit szeret, mi az, aminek örül, aminek valamilyen módon hasznát venné.
Benne van az is, milyen vagyok én, mit szeretek őbenne. Fontos lehet, hogyan veszi át, bontja ki. Az igazán személyes csomagolást nem lehet kidobni. Később is megidézi az ajándékozó személyt, vagy a „szertartás” pillanatait, „háza” lehet az ajándéknak.”
- „Az ajándékozás a látszat ellenére sokkal inkább belső dolog, mint külső.
A csomagolás színességét nem egy ráaggatott díszítés adja, hanem belülről virágzik ki. Gúzsba kötni vagy gyöngéden körülölelni, behálózni vagy a szigorú rend geometriájába szorítani, sejtetni vagy eltitkolni, játszani a kívül és belül gondolatával – mind más és más izgalmas történet. Képet festesz magadról ajándékod, csomagolásod által. Az ajándék idézet. Emlékeket idéz fel és őriz meg. Ezeken az emlékeken keresztül illatokat, hangulatot, fényt, hangokat is becsomagolsz az ajándékkal együtt. Ahogy a Japán haikuról /vers forma/ tartják: „Olyan, mint egy harangzúgás, amelynek lassan elhaló hangja sokáig tovább zeng az ember lelkében.”
Az idézetek az 1997-ben megjelent „A csomagolás művészete” könyvének,
„A személyre szóló ajándék” fejezetéből valók.
|